Η Google ξεκίνησε και επίσημα να ευρετηριάζει με προτεραιότητα το περιεχόμενο της ιστοσελίδας για τα κινητά. Το mobile-first index είναι πια πραγματικότητα, και, όπως ανακοινώθηκε από την Google πριν δυο εβδομάδες, ξεκίνησε η ευρετηρίαση κατά προτεραιότητα των ιστοσελίδων που ακολουθούν τις βέλτιστες πρακτικές για την σωστή εμφάνιση σε κινητά τηλέφωνα.
Τι σημαίνει mobile-first index;
Από την μια υπάρχει το δεδομένο πως, ήδη από το τέλος του 2016, η πλειοψηφία των αναζητήσεων στη μηχανή αναζήτησης της Google γίνεται από κινητά τηλέφωνα και tablets, γενικά μιλώντας από devices με μικρή οθόνη. Από την άλλη, η Google χρησιμοποιούσε ως σήμερα την desktop έκδοση του περιεχομένου μιας ιστοσελίδας για την ανίχνευση, την ευρετηρίαση και την κατάταξης.
Ο συνδυασμός αυτός δημιουργεί αρκετές φορές πρόβλημα, όταν το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας διαφέρει από την desktop στη mobile edition του. Και αυτοί που έχουν το πρόβλημα είναι οι mobile searchers, όσοι αναζητούν από το κινητό, και αυτοί πλέον είναι η πλειοψηφία. Η προτεραιότητα στην ευρετηρίαση του περιεχομένου για κινητά τηλέφωνα, mobile-first indexing, σημαίνει πως η Google θα λαμβάνει πλέον υπόψη της το περιεχόμενο της έκδοσης της ιστοσελίδας για τα κινητά για την ευρετηρίαση και την κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.
Δεν θα υπάρχουν φυσικά δυο κατάλογοι, ένας για desktop περιεχόμενο και άλλος για mobile content. Ο κατάλογος θα είναι ένας. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ακόμη και για όσες ιστοσελίδες διαθέτουν Προφορτωμένες Σελίδες για Κινητά (AMP- Accelerated Mobile Pages Project) θα προτιμάται και θα ευρετηριάζεται η mobile version και όχι η AMP σελίδα.
Ανακεφαλαιώνοντας:
- Η ανίχνευση του περιεχομένου θα γίνεται από τη Google, πλέον με βάση την εμφάνιση της ιστοσελίδας για τα κινητά τηλέφωνα.
- Όταν το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας είναι εύκολα προσβάσιμο από κινητά (mobile-friendly content) η κατάταξή της στα αποτελέσματα της Google θα είναι βελτιωμένη.
- Όταν το περιεχόμενο φορτώνει γρήγορα, υπάρχει ένα ακόμη στοιχείο για όσους ενδιαφέρονται να απυθυνθούν στους χρήστες που αναζητούν μέσω των μηχανών αναζήτησης.
- Και, φυσικά, το ίδιο το περιεχόμενο έχει την ιδιαίτερη σημασία του. Όπως αναφέρει η ίδια η Google, αν το περιεχόμενό σας είναι το πιο σχετικό με τη συγκεκριμένη αναζήτηση, αυτό θα εμφανιστεί, ακόμη και αν υπάρχει αργή φόρτωση ή δυσκολία παρουσίασης σε κινητά.